Latest News

٠٨‏/١٢‏/٢٠٠٧

بسم الله مجراكى ومرساكى





الحمد والشكر ليك يا رب انك خلتنى اعيش لحد ما اشوف البلوج ده اتكتب فيه كلمه :D
انا تقريبا سجلت على بلوج سبوت من الصيف اللى فاتت
وخلصت شكل المنتدى والصور قبل رمضان او فى رمضان :)
وكنت عامل حسابى ابدا فى العيد
لكن محصلش نصيب
ودايما كنت بتاخر
وللاسف كان فى حاجات كتيرة نفسى اكتبها بس معتقدش انى احس بنفس اللى كنت حاسه وقتها

انا دايما بقول جملة
كنت كتبتها على البلوج القديم
" لست كاتبا.... لست عالم دين ....ولست عبقريا فى علوم الدنيا ولا شاعر.... فقط.... اكتب ما اؤمن به وما يجيش به صدرى... احاول ان اكون مميزا عن الاخرين.... بما ينفع الاخرين..... "

لو حاجة مش حاسس بيها
ومش خارجة من قلبى
مش هعرف اقولها
ولا اكتبها
لانى معتقدش ان جواليا ملكة الكتابة والخطابة
بل الحاجات اللى كتبتها احيانا كانت الافكار والاسلوب بيتطور نفسه وانا بكتب وبحس ان ازرار الكى بورد هى اللى بتخلينى اكتب وهى اللى بتجر الاحرف تلقائيا
الانسان الفكرة بتملى كيانة
لازم يخرجها
ولانه حاسسها ومؤمن بيها
اكيد مفيش حاجة احسن من الكلام اللى خارج باحساس
علشان كده احيانا كتيرة جدا هنقطع
واحيان اخرى هكتب بكثرة
كله بيتوقف على حالتى المزاجيه والفكرية

اتمنى انى اعرف اقدم فكرة او راى كويس على البلوج
واتمنى انى الاقى اصدقاء وزمايل اتناقش معاهم بحرية وصدق
اتمنى انهم يكونوا مرايا للحقيقة
اعرف منها الصواب من الخطا
اتمنى ان البلوج يعجيكم

على الفكرة البلوج ملوش مواضيع معينه
يعنى اى حاجة احس بيها قوى بكتبها
اجتماعى
فنى
ترفيهى
رومانسى
سياسي
تهيس
رز بلبن
كله موجود ان شاء الله

انا عاوز انبه لحاجة
يا ريت تركزوا على الفكرة مش على اسلوب الكتابة
لانى زى ما قلت
مش اديب :D

انا بدات قبل المقدمة
بنقل الموضوعين اليتيمين اللى كانوا على مدونتى القديمة فى مكتوب
وعلى فكرة الردود الموجوده دى الردود اللى كانت على مكتوب نقلتها تانى
نظرا لقيمة كاتبيها
واحترامى الشديد لارائهم
واستفادتى من وجهة نظرهم

ليست هناك تعليقات: