Latest News

٢٧‏/٠٦‏/٢٠٠٨

اللهو الخفى




هو انا معقد ؟؟

سؤال سالته لنفسى بعد ما ودعت احد اصدقائى وانطلق كل منا فى طريق عوده للمنزل

معقول انا غلط

ولا مفيش حد فيهم عارف يفهمنى

ليه بحس دايما انى قدام الناس بعمل mask لجزء من شخصيتى

وللاسف مش بخفى جزء وحش

ده انا حاسس انه جزء حلو جوايا

لكن بحس انى مش دايما بظهر بكامل شخصيتى قدام اغلب الناس

وده بيحسسنى انى مقتبس شخصية تانية لان فى جزء ناقص من الشخصية الحقيقية



ليه حاسس ان محدش من اللى حواليا فاهمنى

رغم كل الناس اللى اعرفهم واللى اقدر اقول على نفسى انى شخص الى حد ما مش انطوائى وعلى درجة مش وحشة من الاجتماعية

لكن دايما حاسس ان محدش فاهمنى ولا اى مخلوق يعرف اى حاجة عنى

ولا عن تفكيرى

ولا عن اللى جوايا

سواء اهل او اصحاب او زملاء


دايما عمرى ما فكرت اكلم حد من اللى اعرفه عن دماغى او تفكيرى

لانى واثق ان محدش فيهم هيفهم الكلام ده

ده مش غرور منى

لكن احساس فعلا ان كتير منهم عقلهم وطموحهم وطريقة تفكيرهم اقل من اللى المفروض نبقى كلنا علينا

حاسس انى عايش فى مجتمع منغلق جدا

وان ده مش مكانى


وليه بحس انى شخصيتى كاملة بتظهر وانا قاعد قدام الكمبيوتر اللعين اللى انا قاعد قدامه ده

وليه دايما لما بلاقى حد فاهمنى بيكون لازم موجود حواجز زمنية او مكانية او اجتماعيه بينى وبينه

واحيانا حواجز عمرية

لان كتير جدا من اصحابى اللى عرفتهم واللى اقدر اقول عليهم اصحاب بجد يقدروا يفهمونى وافهمهم

دايما اكبر منى مش اقل من تلت سنين


للاسف لحد دلوقتى مقبلتش غير شخص واحد تقريبا احنا الاتنين متشابهين فى طريقتنا وفى تفكيرنا

وللاسف لحد دلوقتى مقابلتش اصحاب كتير تقدر تحس انهم فعلا مش محبطين

وللاسف بحس ان اغلب اصحابى اللى من سنى

مفيش فى دماغهم حاجة

خالص

نهائى

مذاكرة وبلاى استاشن

محدش فيهم بيفكر لحظة واحدة لقدام


وده مدينى احساس انى موجود فى مكان مش مكانى

ومدينى احساس ان اللى بيحصل عملية قتل بطىء لحاجة جوايا مش عارف اطلعها

ويا ترى فى يوم من الايام هحس فعلا انى مش مسجون جوا نفسى ؟؟

يا ترى هلحق نفسى قبل ما اموت

هل انا واخد فى نفسى ثقة زيادة عن اللزوم باحساسى انى اقدر احقق مستقبلى اللى انا راسمه ؟؟؟


هل انا اللى غلط

ولا هما اللى غلط ؟؟

بس انا عندى ثقة معرفش جايبها منين ان اكيد مش انا

يمكن انا مش قادر افهمهم على قد عقلهم

بس انا برضو مش لاقى حد فيهم يساير تفكيرى

وانا مش عارف افكر على طريقتهم


ومش هعرف


يا ترى هستنى لحد امتى لحد ما الاقى اللى الانسان اللى بدور عليه جوايا

؟؟

يا ترى هبقى فى يوم من الانسان زى ما انا شايف نفسى؟؟

مع العلم ان كل ما الوقت بيمر كل ما بقتل نفسى

i hope

ليست هناك تعليقات: